Dag 87 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 87 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.



Ik heb al vertelt dat ik bezig ben om mijn tuin nog insectenvriendelijker te maken. Er valt best nog heel wat te verbeteren, maar er zijn ook al goede dingen aanwezig. Zo staat deze schijnhazelaar (Corylopsis pauciflora) al jaren in mijn voortuintje. Ik vind het zelf een heel mooi struikje, met schattige bloemetjes die bloeien in maart/april. Een vroege bloeier dus en druk bezocht door insecten als het tenminste niet regent zoals vandaag. Een echte aanrader om aan te planten en ook geschikt voor kleinere tuintjes.





Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland