Creatief met appeltjes en een dode mus

Een blog met heel veel rood, ik had een een hele zak vol mooie rode appeltjes gekregen.
Overal in de tuin heb ik daarmee leuke hoekjes gecreƫerd, zodat er nu her en der rode accentjes zijn.
En ik heb afgelopen week bij Hannie een fraaie krans gemaakt met rode malusappeltjes toen ik
bij haar was om een dode mus te overhandigen.


Vooral nu de blaadjes grotendeels van de bomen zijn, de Wilde Wingerd en de Druif kaal zijn geworden, is het leuk om hier en daar zelf  te zorgen voor een kleuraccent. Op mijn tuinbank heb ik  een herfsttafereeltje gemaakt met een mandje vol rode appeltjes en een zinken gieter, een mooi stilleven om even met de camera vast te leggen.



In een eerder blog heb ik  verteld dat ik Hannie blij wou maken met een dode mus, het hoe en waarom staat vermeld in deze blog. Nu was het moment aangebroken dat ik haar de dode mus, gemaakt door Karin Lammers, kon overhandigen. Hannie was er heel blij mee, maar Poespoes die ook even de dode mus mocht bewonderen vond het maar een dooie boel.



Regelmatig gaan we samen op natuuravontuur, maar nu stelde  Hannie voor om een mooie herfstkrans te maken met Malusappeltjes en schapenwol. De Malusappeltjes waren afkomstig uit de Brummeltuun waar het boompje tjokvol met de mooie felrode sierappeltjes hing. Geen moeilijk karwei,zo'n krans maken, maar wel  heel gezellig om zo samen te kletsen en te frutselen.



Naast de Malusappeltjes en de schapenwol heb je een krans van steekschuim nodig en cocktailprikkertjes. De appeltjes prik je op een cocktailprikkertje en vervolgens steek je dat in het steekschuim. De stokjes zijn te lang om er in zijn geheel in te steken, dus je moet de stokjes wat inkorten met een schaar of tangetje. De hele krans moet vol met  die rode wangetjes en daarna komen er plukjes wol in de ruimtes tussen de appeltjes. Je kunt de wolsliertjes er heel eenvoudig met een cocktailprikkertje tussen werken.


En dit is dan het uiteindelijke resultaat, een mooie rode herfstkrans met plukjes schapenwol waar de regendruppels mooi aan blijven hangen. Zolang de Merels en andere appelliefhebbers nog genoeg ander voedsel kunnen krijgen zal ik nog wel een tijdje plezier hebben van de krans en als de vogels er van gaan eten biedt dat ook weer mooie fotografiemogelijkheden.


De schaal die ik eerst gebruikte voor rottend fruit voor de vlinders, zie deze blog, ligt nu ook vol met mooie rode appeltjes en ik heb er strooivoer tussen gelegd en zo komen er onder andere Koolmezen en  Huismussen heerlijk bij de rode appeltjes zitten smikkelen, wat leuke herfsttafereeltjes oplevert.
En ik moet zeggen dat ik aan een springlevende Huismus toch wel de voorkeur geef boven een dode mus, alhoewel die wel weer mooi is als je hem tot kunst verheft.
Ik wil de komende tijd de schaal nog wat meer gebruiken voor fotografie en dan onder andere proberen of het strooivoer nog wat meer uit zicht kan blijven, leuk om daar bij huis wat mee te experimenteren.

Reacties

  1. Hoi Coby,.
    Wat een gezellig blogje is het geworden en wat spat de herfst eraf. Prachtig dat rood! Het was gezellig zo samen te knutselen en bij te kletsen. En om nog een op een besproken onderwerp terug te komen: de eerste foto kan zo op een ansichtkaart! En leuk te zien hoe jij de krans hebt neergelegd. Ik heb er een symetrische gestyled hoekje van gemaakt, jij hebt een extra herfstig accent gemaakt met dorre bladeren. Erg leuk! Ook natuurknutsels zijn veelzijdig.
    Fijne dag en groeten,
    Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat jij ook een "knutselaar" bent. Ik vind die kransen helemaal fantastisch,Coby. Ziet er heel gezellig uit. Bij mij vinden ze de appels maar niets. Laten ze links liggen. Alleen het pindanetje is in trek. Je eerste foto kan zo op een ansichtkaart. Fijne dag. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat komt vanzelf nog wel dat bijvoorbeeld de Merels wel bij de appels gaan trekken. Van mij mogen ze ook nog wel even van het kransje afblijven :-)
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen
  3. Een heel leuk mooi blogje Coby. Ja en je krans is super mooi geworden. Leuk om samen te knutselen en dan zo'n mooi resultaat mee naar huis.
    Wel een werkje al die wol ertussen te stoppen.
    Groetjes Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gaaf, Coby, heel mooi gedaan. Ik ben benieuwd wat het gaat opleveren aan fotografie-momenten!
    Groeten, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke herfstige blog met prachtige sfeerplaatjes!
    Groet,
    Angelika

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Coby...

    Ik vind de eerste foto "stilleven" erg mooi...
    prachtig de appeltjes die mooie afsteken tegen de achtergrond..
    ja en de krans van rode appeltjes, die is super, natuurlijk een vogellokker..
    ben dan ook erg benieuwd naar je nieuw projekt en
    idd heb ik ook liever een levende mus dan een dooie..

    Prachtige gedaan en het houd je weer even van de straat..

    Lg, Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja we zullen zien wat al die mooie plekjes gaan opleveren.
      Altijd leuk om bij huis te kunnen fotograferen.
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen
  7. Mooie fleurige foto's met de malusappeltjes Coby, ik heb ook een boompje vol.
    De merels smikkelen er nu al van.
    Maar een krans er van is toch ook wel erg mooi, wie weet ga ik in het weekend nog wel aan de slag ;-))
    Je brengt mij op een idee.
    Fijn weekend, gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is leuk aan het volgen van blogjes, je kunt elkaar
      zo prima inspireren.
      Benieuwd of je inderdaad een krans gaat maken...
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen
  8. Wat een leuk idee om dit samen te doen.ten eerste heel gezellig en jullie hebben een heel leuk resultaat,wat zullen de vogels hier blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig die rode malusappeltjes nu het buiten zo grijs is.
    Heb hier de uitgebloeide zonnebloemen neer gelegd.Alleen vlogen ze steeds gauw weg als ik een foto wilde maken,want dan kwam een van de poezen ook kijken.
    Maar het blijft leuk om te kijken en te genieten.
    goed weekend
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Coby.
    je bent lekker kreatief geweest erg leuke foto's.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vrouwen kunnen dat (gelukkig) want het levert naast een fraaie serie foto's een hoop sfeer op in huis....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Coby

    Wat prachtig gedaan, schitterend met schapenwol ertussen nog nooit eerder gezien complimenten ook aan Hannie!!
    Mooi serie foto's...
    Nu nog een rode vogeltaartje in de tuin!

    Groetjes Greetje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het ontwerp is van Hannie dus terechte complimenten aan haar adres.
      En een rode Vogeltaart komt zeker ook in de tuin,
      hij staat al te wachten...
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen
  13. Hoi Coby,

    Ook al lekker aan het experimenteren in de tuin zie ik wel. Prachtig die appeltjes. Ik hou je in de gaten.

    Groeten, Robert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja met die inspirerende blogs overal met mooie fotohoekjes,
      kan ik niet achterblijven natuurlijk.
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen
  14. Wat gezellig al die rode appeltjes, de combinatie met de vogeltjes doet het erg leuk, ik kan met voorstellen dat we hier meer van gaan zien?
    Het stilleven is heel stijlvol gemaakt, en de krans is super!
    Groetjes en fijn weekend
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het is wel de bedoeling om hier wat meer mee te doen.
      Voorlopig veel Koolmezen en veel donker weer, maar hoop
      op meer soorten die het lekkers tussen de appeltjes weten
      te vinden.
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen
  15. Hoi Coby,

    Wij hebben ook zo'n boom vol met van die kleine sierappeltjes. Na de eerste vorst willen er wel eens kramsvogels en koperwieken op af komen, tenminste als de merels nog iets hebben laten hangen. Maar zo'. stilleven en zo'n krans zijn ook wel erg fraai.
    Mooi gedaan en veel kijk plezier vanuit huis.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nice post Coby! Love the red color in the pictures; the first picture is beautiful and looks like a postcard! An invitation for autumn in you country...
    Making wreaths is fun and it is the first time I see one with real apples, it's great!
    Have a lovely Sunday.
    Greetings, Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een echte, gezellige, kleurige herfstblog met mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Coby,
    je eerste foto zou zomaar een schilderij kunnen zijn :-)
    Echt heel mooi tafereeltje.
    Hele leuke krans met die appeltjes en bladeren.
    Leuk voor de vogeltjes met dat strooivoer ertussen.
    Bij mij kan dat helaas niet want de Kauwen vreten alles in een keer weg voor de neus van de kleine meesjes en musjes. Ik heb een andere uitrusting maar die zie je binnenkort nog wel.

    Die krans vind ik echt prachtig om te zien en ook heel creatief. Je moet het maar bedenken!

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland